DAG 3 – 26 juli – Kaapstad

27 juli 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Ik ben al vroeg wakker en terwijl iedereen nog slaapt kan ik mij niet inhouden om snel aan te kleden en met fototoestel gewapend het dakterras op te klimmen. WOW, wat een fantastisch uitzicht. Ondanks de bewolking toch nog een streep zonlicht en de Tafelberg en Devil’s Peak vrij van wolken kunnen fotograferen. Een foto volgt z.s.m. zodat jullie even kunnen meegenieten.

Op de daken lijkt wel een apart dorp te bestaan: allemaal dakterrassen met trendy inrichting en plunge pools met showers om even af te koelen als het erg warm is.  In de zomer moet het hier geweldig zijn.

Om 10.00 uur moeten we onze auto halen en dan rijden …..

Trots op Ray, links rijden, links schakelen, rotondes de “verkeerde” kant op en dan zijn er ook nog andere auto’s. De zweetdruppels stonden op z’n voorhoofd.  Ik ga wel buiten de stad oefenen.

We gaan eerst naar V&A Waterfront en een ontbijtje halen. Ondanks de motregen en kou zijn er veel mensen op de been, in de zomer moet het hier super gezellig zijn. Veel restaurantjes, trendy shops en een big shopping mall. Daarnaast nog de jachthaven en de vele boten die je mee willen nemen voor een harbourcruise, walvistocht of Robben eiland. De zee is echter ruw en aangezien ik geen zeebenen heb, blijf ik liever aan de veilige wal. Misschien maandag.

Omdat het weer wat wisselvallig is besluiten we naar Seaquarium te gaan en dat was een goede keus. Omdat hier twee oceanen bij elkaar komen is het zeeleven zeer divers en dat wordt hier getoond. De kids mogen zee anemonen aaien en baby roggen. L. gilde het uit toen de rog bewoog en toen ….. was het gewoon plastic J.

Van daaruit nog rond Kasteel de Goede Hoop gereden, helaas was het al bij 4-en dus niet meer de moeite waard om naar binnen te gaan. We zijn nog wel naar de Compagnie Gardens geweest, hier vind je ook the House of Parliament, de Joodse Synagoge, de St. George Cathedral en vele musea. De musea lijken mij heel mooi en indrukwekkend, maar zijn een goede reden om nog een terug te keren naar CT ;-)

In de Gardens stikt het van de eekhoorns en aangezien deze door de vele toeristen worden gevoerd, zijn ze niet bang voor mensen en durven ze je gewoon agressief te achtervolgen. L. en ik hebben het een paar keer op een lopen gezet met zo’n stom beest achter ons aan. Alleen A. durft dapper terug te blazen tegen die beesten. Er zijn ook mensen die het leuk vinden dat de eekhoorns tegen hun benen opklimmen, maar ik wil geen beet van die beesten hebben.

Er zijn ook heel veel vreemde vogels (zowel mensen als dieren) en we kijken onze ogen uit.

Het wordt vroeg donker en dus rijden we bijtijds richting appartement. Even chillen en dan op loopafstand een restaurantje zoeken.

Een eerste dag met heel veel indrukken, vooral L. heeft er moeite mee: donkere mensen, die tussen de auto’s lopen, je aankijken, bedelen, op straat liggen en een onveilig gevoel geven. In de wijk waar wij zitten loopt 24 uur per dag security over straat en dat is voor haar juist een teken dat het niet veilig is. Daarbij had ze gedacht dat de olifanten en giraffen door de straten liepen en er meer dieren dan mensen waren …. Ja dat is dan even omschakelen, maar gaat de komende weken vast goed komen.

1. Evert Sybesma:
    27 juli 2014
    Ajo dan toet, manna foto's! Volgens mij zwemmen rond de Kaap en bij Robbeneiland de meeste 'Jaws' oftewel the big white. Lekkel, een portie Hollandse kost! Haha . . .

Groeten toeten!
    Hetty en Evert
  2. Mama:
    28 juli 2014
    Dit is nog maar net het begin van de mooie reis, ik zie uit naar nog veel meer mooie belevenissen. Laat Ray maar gewoon als chauffeur spelen en blijf jij maar netjes er naast zitten.
    Tot het volgende verslag,
    groetjes
    Mama
  3. Arie & Helene:
    28 juli 2014
    Wow klinkt allemaal top, Linds pas op misschien kom je meer plastic beestjes tegen hoor..Ams lief zijn voor de eekhoorns hoor, straks komen ze achter jou aan..
    Tot het volgend bericht,
    XXXX hoi. A&H